• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Naujausios paskaitos

2019.02.21
Seminaras
Nuolankumas, priėmimas ir simpatija.О смирении, принятии и симпатии
2019.02.19
Seminaras
Прошлое оставляйте в прошлом
2019.02.18
Seminaras
О влиянии предoпределения и собственного решения на судьбу

Tvarkaraštis

Facebook/Respublikinė Jogos Mokykla      Youtube/Respublikinė Jogos Mokykla

AVOKADAS

avokadas1_webAvokadas – tamsiai žalio atspalvio, kriaušės pavidalo kaulavaisis, kuris 7-20 cm ilgio, 7-10 cm skersmens ir 250-600 g svorio. Vaismedis pradeda derėti po 4-5 metų. Vaisiai skinami jiems nesunokus. Jei derlius surenkamas per anksti, jo pilnai pribrandinti neįmanoma. Toks vaisius nustoja aromato ir jam būdingų vertingų savybių.

Kokia vaisiaus nauda? Tai aukščiausios kokybės baltymų, geriausių riebalų ir maistingiausių angliavandenių šaltinis. Jo minkštime susikaupia 15-35% riebalų (labai kokybiškų aliejų). Tai idealus maistas visiems, nevalgantiems gyvulinės kilmės riebalų. Minkštime yra 1,5–2,1% gerai įsisavinamų baltymų, mineralinių medžiagų, ypač vario (jis būtinas raudonųjų kraujo kūnelių gamybai), vitaminų C, E, D, K, B1, B2, B6, biotino, karotino. Vaisiuose yra ir lecitino, teigiamai veikiančio nervų sistemą, taip pat ir angliavandenio manoheptuliozės, kuris sugeba tirpinti riebalų perteklių ir mažina cukraus kiekį kraujyje. Tai labai svarbu visiems, sergantiems diabetu ar turintiems viršsvorio, nes jiems reikia riboti angliavandenių kiekį maiste. Be to, manoheptuliozė maitina smegenų ląsteles, taigi žmogus būna žvalesnis, darbingesnis. Taip pat žinoma, kad avokaduose esančios veikliosios medžiagos gerina skrandžio rūgšties sekreciją, o kartu ir baltymų virškinimą.

Vaisiuose gausu lecitino, kuris reguliuja medžiagų apykaitą, aktyvina smegenų ląstelių veiklą, valo kraujagyslių sieneles, saugo kepenis nuo riebalų kaupimosi. Taip pat vaisiuose yra 0,8-4,4 proc. baltymų, 1,2-10 proc. angliavandenių, maistingame minkštime – vitaminų A,C, riboflavino, niancino ir kt.

Pablogėjus virškinimui ar patyrus stresą, patariama valgyti daug avokadų. Tai taip pat puikus trumposios atminties funkcionavimo energijos šaltinis bei vaisius, kuriame daug augalinių baltymų, todėl dažnai rekomenduojamas žindančioms motinoms.
Nors avokado vaisiai yra labai kaloringi – 100 g jų tiekia 224 kcal – jis – puikus lieknėjimo stimuliatorius tiek valgant vieną, tiek salotų ar padažų sudėtyje!

Prinokusių avokadų „kaukė“ (riebalai) kovoja su smulkioms raukšlėlėms, puikiai drėkina odą. Norite švelnių ir žvilgančių plaukų? Valgykite daug avokadų.

Beje, svarbūs klinikiniai tyrimai parodė, kad avokadai turi antivėžinių medžiagų (gelbsti nuo burnos vėžio, padeda akims; išsamiau apie tai http://www.healthbulletin.org/cancer/cancer41.htm).

Kada ir kaip avokadus tinka vartoti? Kadangi vaisiai skinami dar ne visai prinokę (prinokę esti težūs ir juos sunku rinkti), parduotuvėje nupirktus dar kietus avokadus reikia panokinti. Suvynioti į popierių jie laikomi kambario temperatūroje, kol suminkštėja. Vaisiai būna tinkami maistui, kai paspaudus pirštu atsiranda įdubimas, o papurčius vaisių girdėti viduje esančio kauliuko barškėjimas. Būtent tokį vaisių  reikia tuojau pat suvalgyti, nes jis greit genda. Avokadai, kaip ir kiti subtropiniai vaisiai, nelaikomi šaldytuve.

Pats minkštimas yra riebus, sviesto skonio ir gelsvai žalio atspalvio. Vaisiaus minkštime esančias riebalų rūgštis nuo oksidacijos galima apsaugoti suvilgius jį citrinos sultimis. Neapdorotas citrinos rūgštimi minkštimas ruduoja ir praranda daug biologiškai veiklių medžiagų.

Vaisiai naudojami šaltiems užkandžiams, salotoms gaminti.