• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Naujausi pokalbiai su Mokytoju

2019.11.18
Klaipėda
Praktikų interpretavimas
2019.11.18
Klaipėda
Svarstyklių funkcija
2019.11.15
Alytus
Ar galima įtakoti pasirinkimus

Tvarkaraštis

Facebook/Respublikinė Jogos Mokykla    Youtube/Respublikinė Jogos Mokykla   Instagram/Respublikine Jogos Mokykla

Tarpusavio sąveikos praktika

TARPUSAVIO SĄVEIKOS PRAKTIKA

EKSPERT – OPERATORINĖ PRAKTIKA

 

Visas pasaulio energijas galima suskirstyti į dvi pagrindines – Ing ir Jang, aktyvumo ir pasyvumo energijas. Šviesą galime pamatyti tamsoje, garsą išgirsti tyloje, tvarką pamatyti chaose ir t.t. Viena energija gali pasireikšti tik esant kitai. Analizuoti žmogaus sąveiką su jį supančiu pasauliu irgi galima  per šią prizmę. Santykiuose žmogus gali būti aktyvus (operatorius) arba pasyvus (ekspertas). Ir dažnai šios pozicijos keičiasi. Ryte moteris vaikui gali būti operatoriumi, o vėliau kaip ekspertas vykdyti jo užgaidas. Vyras namuose gali priiminėti sprendimus, būti atsakingu už šeimos gerovę, o nuėjęs į darbą vykdyti viršininko nurodymus. Taigi, kiekvienas iš mūsų tam tikru metu priima aktyvumo arba pasyvumo pozicijas. Šios pozicijos keičiasi ir toje pačioje sąveikaujančių žmonių poroje (pvz.:motina ir vaikas), ir jos gali keistis kitų žmonių atžvilgiu (pvz.: vyras tam tikru momentu žmonos atžvilgiu operatorius, o viršininko atžvilgiu – ekspertas). Mums tereikia išmokti tinkamu momentu tinkamai elgtis, tuomet ir gyvenimas taps lengvesnis ir harmoningesnis.  Tarpusavio sąveikos praktikos padeda mums suprasti, koks turi būti operatorius, kaip teisingai savo aktyvumą išreikšti ir kaip būti geru ekspertu, kaip pasyvioje būsenoje įsileisti į save mus supantį pasaulį, pasitikėti operatoriumi ir leisti jam mus vesti pasirinktu keliu. Dauguma konfliktų žmonių santykiuose kyla todėl, kad nepasidaliname vaidmenų: vienu metu abu dalyviai nori būti aktyvūs arba atvirkščiai – niekas nenori būti  aktyviu, priimti atsakomybę už bendrus veiksmus, sprendimus. Todėl ir susiduriame su problemomis šeimoje, mokymo įstaigoje ar darbe. Jei įsidarbiname kokioje nors įstaigoje, tai turėtų būti savaime suprantama, kad savo veiklą paskirsime vadovo užsibrėžtiems tikslams siekti, o jei ateiname į dailės mokyklą išmokti piešti, tai mokytojui nenurodinėjame, kaip tai daryti. Kai kiekvienas iš mūsų išmoks nustatyti savo vaidmenį esamoje situacijoje (eksperto ar operatoriaus) ir išmoks teisingai šį vaidmenį realizuoti – konfliktams mūsų gyvenime neliks vietos. Jei ateisime mokytis, suprasdami, kad esamoje situacijoje tampame ekspertais, tuomet ir tapsime labai gerais mokiniais, mokysimės kur kas greičiau ir efektyviau. Be visa to, ekspertai – tai žmonės, kurie mokosi pajausti ir suprasti be žodžių, ko iš jų nori operatorius. Išmokę būti gerais ekspertais mes pajausime ir gyvenimo energetinius srautus, gerai jausime aplinką ir galėsime visuomet atsidurti laiku ir vietoje. Taip pačiai ir tapus operatoriais mes pasieksime kur kas didesnių rezultatų, jei prisiimsime visą atsakomybę už sprendimus, rūpinsimės, kad aplinkui esantiems ekspertams būtų gera drauge, mokėsime teisingai ir suprantamai išsireikšti.

Tokios praktikos, kaip asana, pranajama, meditacija ar koncentracija padeda mums rasti vidinę harmoniją ir santarvę, o tarpusavio sąveikos praktikos padeda  sukurti harmoniją ir santarvę mus supančiame pasaulyje :šeimoje, darbo kolektyve, draugų būryje ar kitoje socialinėje grupėje. Eksperto ir operatoriaus praktikos – tai pirmieji žingsniai išorinės jogos, susiliejimo su aplinka kelyje. Praktikuodami tarpusavio sąveikos praktikas mes išmokstame lengvai įsilieti į bet kokią siocialinę grupę, rasti ten savo vietą ir puikiai save realizuoti.

Rytuose, anot Mokytojo, yra trys mokymosi būdai: gyvatės, asilo ir beždžionės. Gyvatės būdas – tai apmąstymų, meditacijos, koncentracijos mokymosi kelias, kai praktikuojantysis mėgina suprasti ir pažinti, nekartodamas svetimų klaidų. Asilo mokymosi metodo esmė – tai pažinimas savo asmenine patirtimi, tai įvairios askezės praktikos. Ir beždžionės metodas – tai savo Mokytojo, idealo mėgdžiojimas. Pastarasis būdas vadinamas interaktyviu (labai greitu) mokymosi būdu, kai praktikuojantysis neeikvoja laiko apmąstymams (kaip gyvatės metodas) ar savų kelių ieškojimui  ir patyrimui (kaip asilo). Jis greitai perima visą savo idealo patirtitį, savybes ir, panaudojęs likusį jam laiką, gali žengti savirealizacijos kelyje kur kas toliau ir giliau, nei jo vedlys.  Taigi tarpusavio sąveikos praktikos kaip tik ir priskiriamos beždžionės mokymosi metodui.

Norint efektyviai ir greitai judėti savęs tobulinimo keliu, reikia išmokti naudotis visais mokymosi metodais.