• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Naujausi pokalbiai su Mokytoju

2019.10.18
Ришон-ле-Цион
Как создать хорошую команду
2019.10.18
Ришон-ле-Цион
Стимул и мотивация
2019.10.18
Ришон-ле-Цион
От размышлений до достижения цели

Tvarkaraštis

Facebook/Respublikinė Jogos Mokykla    Youtube/Respublikinė Jogos Mokykla   Instagram/Respublikine Jogos Mokykla

Bandhos

Sanskrito kalboje bandha reiškia “užsklanda, užraktas”. Praktikuodami pranajamą jogai sujungia praną (gyvybinę energiją) ir apaną (žemyneigę energiją). Bandhos taip pat naudojamos atliekant mudras (rankų pozos uždarančios praną kūno viduje).

Asanos suteikia kūnui stabilią pozą ir sudaro sąlygas sklandžiai atlikti pranajamos pratimus, kurių metu mokiniai bando sujungti praną ir apaną. Mudros užtvirtina šią pranos – apanos jungtį, kad ji nesuirtų. O bandhos uždaro šią galingą susijungusią energiją. Kai prana kūno viduje laikoma sujungta su apana, susikuria didžiulė, paslaptinga ir galinga srovė, kurią sunku nusakyti žodžiais, bet kurią patiria pratimą atliekantis žmogus. Ši galia persmelkia įėjimą į sušumna kanalą jo apačioje.

Džalandhara bandha (smakro užraktas) neleidžia pranai tekėti į viršų, mula bandha (išangės užsklanda) neleidžia apanai tekėti žemyn. Todėl jos susijungia sukeldamos neįtikėtiną jėgą, kuri srūva į sušumna kanalą. Jei išlaikome didelę koncentraciją, prabunda kundalini šakti ir kyla iš žemesnių čakrų į aukštesniąsias. Kai kundalini pakyla, jogas patiria meditacijos ir viršsąmoninės būsenos palaimą.

Yra trys bandhos:

Džalandhara bandha (jalandhara bandha). Žodis džala (jala) reiškia smegenis ir per kaklą einančius nervus. Dhara – stūmimas į viršų. Tvirtai prispauskite smakrą prie krūtinės juguliarinės duobutės srityje taip žemai, kaip galite. Šiuo pratimu jūs patempiate į viršų stuburo smegenų kamieną ir paveikiate nervinius centrus, kurie, savo ruožtu, sinčia impulsus į smegenis. Džalandhara bandhą atliekame kvėpavimo sulaikymo metu.

Mula bandha. Atsisėskite, sukryžiuokite kojas po savimi, kairiu kulnu spauskite į tarpvietę, o dešinę pėdą padėkite tarp kairės šlaunies ir blauzdos, kaip Sidhasanoje. Užspaudę tarpvietę kairiu kulnu, pabandykite stipriai sutraukti išeinamosios angos rauką (analinį sfinkterį). Laikydami sutraukę analinį rauką, pakelkite apaną aukštyn, sutraukdami pilvo raumenis, ir sujunkite ją su prana, pasinaudodami džalandhara bandha. Džalandhara ir mula bandhos praktikuojamos kartu kvėpavimo sulaikymo (kumbhakos) metu tam, kad prana susijungtų su apana.

Šios dvi bandhos naudojamos sudėtingų pranajamų metu.

Udijana bandha (uddiyana bandha). Udijana bandha atliekama iškvėpus, tuomet, kai plaučiuose jau nėra oro. Dažniausiai ši bandha praktikuojama kaip atskiras pratimas. Jogai ją vadina udijana, nes jos metu prana kyla aukštyn (udyate) sušumna kanalu. Stipriai iškvėpus ištuštinami plaučiai ir sutraukus pilvo raumenis diafragma pakeliama aukštai į krūtinės ertmę.

Swami Vishnu-Devananda “Išsami iliustruota jogos knyga”.