• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Naujausi pokalbiai su Mokytoju

2019.11.20
Klaipėda
Laimė turėti aktyvų protą
2019.11.20
Klaipėda
Kaip įgyjami įgūdžiai
2019.11.19
Klaipėda
Praktikos aptarimas

Tvarkaraštis

Facebook/Respublikinė Jogos Mokykla    Youtube/Respublikinė Jogos Mokykla   Instagram/Respublikine Jogos Mokykla

Izraelis: Pranajamos kursas Haifoje – 2 diena

Kol rinkomės Mokytojas pasiūlė jau atėjusiems dalyviams pasidalinti praėjusios dienos įspūdžiais arba užduoti klausimus.

Pagrindinė vakaro pokalbio – diskusijos tema buvo savokos „intelektas“ visapusiškas atskleidimas. Intelektas – kaip visuma mūsų jutiminių impulsų (pavyzdžiui, malonu – nemalonu, skauda – neskauda, noriu – nenoriu), besisumuojančių į tokias emocijas, kaip džiaugsmas, baimė, susierzinimas. Jausminių impulsų suma – emocija – suteikia protui veikimo kryptį.

Kita tema – tikslų nustatymas. Ar galima siekti keleto tikslų vienu metu? Kas nutinka žmogui, jeigu tikslai jį veda į skirtingas puses? Kokie yra vyriškosios (aktyvios) ir moteriškosios (priimančios) pasaulio schemos ypatumai? Kaip jie pasireiškia santykiuose su kitu žmogumi arba santykyje su pačiu savimi?

Praktinė užsiėmimo dalis prasidėjo sąvokos „Udžai kvėpavimas“ apibūdinimu.

Mokytojas paaiškino, kad šio kvėpavimo pagalba galima „semti“ praną – universalią, tarsi ore ištirpusią, substanciją – ir nukreipti ją norima linkme kūno viduje. Nukreipiant praną į tam tikrą galvos sritį, galima greitai „pamaitinti“ savo sąmonę. Praktikos metu dalyviai galėjo praktiškai išbandyti šį kvėpavimo būdą.

Tolesnių praktikų metu mes vėl jungėme skirtingus kvėpavimo būdus (pilvu ir krūtine) su širdies plakimu ir, klausydami savęs, mokėmės nustatyti įkvėpimo, iškvėpimo ir kvėpavimo sulaikymo trukmę.

Mokytojas paaiškino, kad jei įkvėpimas trunka ilgiau nei iškvėpimas, žmogui energijos trūksta, todėl jam norisi daugiau paimti iš išorės (įkvėpimas ilgėja). Ir atvirkščiai, kai iškvėpimas yra ilgesnis, kūne yra energijos perteklius, kurį norima atiduoti išoriniam pasauliui. Suvokiant šį mechanizmą, galima sąmoningai reguliuoti šiuos procesus ir pranajamą atlikti taip, kad būtų pasiekta pusiausvyra.

Užsiėmimo pabaigoje buvo aptarti dienos rezultatai ir numatytas kito užsiėmimo planas.

 

Teksto autorius / Denisas

Vertė / Ingrida