• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Naujausi pokalbiai su Mokytoju

2019.12.13
Хайфа
Cтрадание - высвобождение энергии.Часть вторая
2019.12.13
Хайфа
Cтрадание - высвобождение энергии
2019.12.07
Хайфа
Солнечные ситуации

Tvarkaraštis

Facebook/Respublikinė Jogos Mokykla    Youtube/Respublikinė Jogos Mokykla   Instagram/Respublikine Jogos Mokykla

Prisimenant Rudens seminarą’19

Prisimenu. Iškristalizavau. Įdėta. Tai raktiniai ką tik pasibaigusio rudens seminaro Lietuvoje žodžiai.

Tik fiksuodami patiriamus įspūdžius, išgyventas situacijas, naujus suvokimus ir, svarbiausia, iškristalizuodami pagrindinę mintį, pasak Mokytojo, mes užpildome atminties bagažą ir neleidžiame plazmai išgaruoti.  Tai yra viena iš pagrindinių proto funkcijų. To nedarydami mes lyg ir negyvename. Patirtų įspūdžių, užfiksuotos, išgrynintos minties kristalai, dedami vienas prie kito, jungiasi į grandinėlę, suformuodami mūsų likimo kelią.

Mokytojo refleksijos apie Respublikinės Jogos Mokyklos vystymosi istoriją padeda suvokti atskirų šios Mokyklos mokinių (kaip kristalų) indėlį į šiandien  Mokykloje atliekamų struktūrinių darbų sudėtingumą. Kiekvieno Mokyklos žmogaus asmeninis augimas, kiekvieno klaidos ir vidinės pergalės keliaujant nelengvu saviugdos keliu, leidžia Mokyklai atlikti sudėtingus struktūrinius darbus, įtakojančius mūsų vystymosi lygį, fizinę ir psichinę sveikatą.

Apie mentalinio kūno švaros bei gyvybingumo palaikymą, kokybiškų, užbaigtų, iškristalizuotų minčių formavimo svarbą išsamiai – pokalbių su Mokytoju įrašuose:

Kalbėdamas apie struktūrinėje aikštelėje vykstančius procesus, Mokytojas pažymėjo, kad pokytis plazminėje terpėje – sąlyga pradėti formuotis struktūrai. Paprasti dalykai kartais mums atrodo labai sudėtingais, o sudėtingi – labai paprastais. Taip yra tol, kol nepradedame veikti. Svarbiausia yra išdrįsti. Kai protas pabunda, jis „nori valgyti“, pats duoda vaisių, meilės… Tai mūsų kūrinys. Kūrėjiška meilė iš proto. Gimę „proto kristalai“ atėjus laikui, išsikristalizuoja ir pereina į kauzalinį lygmenį. Svarbiausia – nesinaudoti šablonais, bet kurti patiems. Teorinį darbą seminare vainikavo mums pavykusi aukšto lygio struktūrinė praktika, kurioje, anot Mokytojo, „gimė protas“. Tai įvyko visiems susitelkus ir pozityviai palaikant struktūrinės aikštelės dalyvių pastangas.

Kokį poveikį aikštelėje vykstantiems procesams turi eksperto asmeninės savybės, savo funkcijos ir paskirties aikštelėje supratimas?  Egregoro pasijungimas –  lyg proto šviesos projekcija į aikštelę, atspindinti tam tikrus minties piešinius. Struktūros kūrimas –  tai bendraminčių paieška, padedanti kurti tvarką chaose. Daugiau apie visa tai – paskaitose:

Mes, žmonės, lankantys šią mokyklą, skirtingi, mūsų moralė taip pat skiriasi. Ar yra bendra Mokyklos moralė? Pasak Mokytojo, yra koncepcija, bendras dvasinis srautas, pagal kurį ši mokykla turėtų formuotis. Kiekvienas iš mūsų šį srautą praleidžiame asmeniškai, per savo proto prizmę. Kiekvienas turi pats sau atsakyti į klausimą, ar gali ir ar nori jungtis į vieną bendrą organizmą, bendrą struktūrą. Mokytojas jau daugiau nei dvidešimt metų jaučiasi Mokyklos dalimi. Jo žodžiais tariant:

„Aš esu dalis kažko didesnio. Tas „didesnis“ man atsiunčia planus, svajones, fantazijas. Turiu tik šios mokyklos ideologiją, moralę,  supratimą, kas gerai ir kas blogai, kas padoru ir kas nepadoru. Remdamasis tik šia moralės skale – moralinių taisyklių, elgesio šablonų rinkiniu – galiu atsakyti, ar veiksmas, ketinimai – tinkami ar peržengia nustatytos moralės ribas“.

Išsamiai apie bendros moralės sampratą kviečiame paklausyti Mokytojo paskaitoje:

Vertindamas mokyklą iš laiko perspektyvos, Mokytojas pasidžiaugė mūsų vaikais, kurie jau aktyviai dalyvauja darbuose ir ne tik lygiuojasi su tėvelių karta, bet sėkmingai juda pirmyn – taip, kaip ir turi būti, kad evoliucinis procesas nenutrūktų.

Seminaras baigėsi. Šviesos impulsas, pažadinęs mūsų protus, savo darbą atliko. Tas šviesus jausmas, kai jautiesi tarytum „peržengęs slenkstį į kitą lygmenį“ lydės mus iki kito seminaro.