• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Naujausi pokalbiai su Mokytoju

2019.04.23
Seminaras
Kaip formuojasi mintys
2019.08.17
Хайфа
Есть ли у нас предназначение
2019.08.17
Хайфа
Марсианская энергия

Tvarkaraštis

Facebook/Respublikinė Jogos Mokykla    Youtube/Respublikinė Jogos Mokykla   Instagram/Respublikine Jogos Mokykla

KALTAS RUDUO

 ruduoPrasidėjus rudeniui daugumai žmonių atsiranda polinkis į blogą nuotaiką. Ir toks sezoninis liūdesys dažnai pereina į pačią tikriausią rudeninę depresiją. Šiai ligai priežasčių daug. Vasara pasibaigė, atostogos jau praeityje, nusimato ilga žiema, darbas, dienos trumpėja, šaltis ir peršalimai eikvoja jėgų atsargas. Ką daryti?
Kasdienis rudens nepasitenkinimas savimi bei supančia aplinka kiekvienam pasireiškia skirtingai – nuo lengvo, kartais net sąmoningai neįvardinto, nerimo iki visiškos tamsos ir negalėjimo ką nors veikti. Sunkiais atvejais išeitis viena – kreiptis į specialistą, nebijant žodžio “psichoterapeutas” ar “psichiatras”. Bet labiau paplitusiais atvejais (nuovargis, mieguistumas, sudirgimas ir t.t.) galima ir reikia kovoti pačiam. Toliau nurodytos nesudėtingos taisyklės padės pasijusti pakylėtam ir jaustis geriau.

Taisyklė Nr.1. Daugiau šviesos!

Rudenį žmonės serga daugiau, ir ne tik peršalimo ligomis. Daugeliui paaštrėja chroniškos ligos, atsiranda nugaros, sąnarių, galvos, širdies skausmai, apie save primena skrandžio ir žarnyno problemos. Tai aiškinama per mažai gaunamu saulės energijos kiekiu, nes dienos ilgumas trumpėja ir šviesos vis mažiau, ypač šiauriniuose regionuose. Devizas “Daugiau šviesos” reiškia naudoti daugiau dirbtinio apšvietimo.

  • Maksimaliai išnaudokite rytinės aušros valandas. Dirbantys žmonės ir taip keliasi anksti, o štai nedirbančios “pelėdos” turėtų susimąstyti apie dienos režimo pertvarką.
  • Pasirūpinkite, kad namuose ir darbe būtų užtektinai šviesos, naudokite efektyvų dienos šviesos apšvietimą. Nepatingėkite per pietų pertrauką nors 15-30 minučių praleisti lauke.
  • Išeigines dienas stenkitės praleisti ne patalpoje. Tegul ne visą dieną, tegul nors pusę, bet tai turėtų būti geras pasivaikščiojimas, pageidautina už miesto. Vertinkite kiekvieną gero oro dienelę. Vos tik išsisklaido pilki rudens debesys, nesėdėkite namuose prie televizoriaus: šilčiau apsirenkite ir išeikite pasivaikščioti.
  • Namuose pakeiskite blyškias lemputes į šiek tiek galingesnes.
  • Tamsias tankias užuolaidas pakeiskite šviesesnėmis ir lengvesnėmis.

Taisyklė Nr.2. Judėkite!

ruduo1Fiziškai judant mūsų kraujyje išsiskiria endorfinas, taip vadinamas “laimės hormonas”.

  • Nepatingėkite ir pasistenkite daryti rytinę mankštą. 10-15 minučių gimnastika padės visiškai atsibusti ir padovanos puikią nuotaiką visai dienai.
  • Žaiskite su vaikais gryname ore, daugiau vaikščiokite.
  • Užsirašykite į sporto grupę. Šeipingas, aerobika, plaukimas, tenisas, joga, pilatesas… Čia tinka viskas, kas jums teikia malonumą. Nepamirškite, kad sportas dovanoja ne tik gerą nuotaiką, bet ir gražią figūrą bei gerą savijautą.

Taisyklė Nr.3. Teisinga mityba!

  • Pamirškite apie dietą. Rudenį organizme vyksta pastebimos permainos. Jei vasarą alkį pavykdavo numalšinti lengvu užkandžiu, tai rudenį norisi suvalgyti kažką sunkesnio ir riebesnio, nes organizmui reikia šilumos, vadinasi ir papildomų kalorijų. Tai nereiškia, kad galima atsipalaiduoti ir leisti sau viską ir bet kokiais kiekiais. Paprasčiausiai nedrauskite sau protingai pasilepinti trokštamais gardumynais.
  • Nepamirškite apie vaisius ir daržoves, pageidautina jų suvartoti 300-400 g per dieną. Nesiteisinkite, kad per vasarą prikaupėte organizme vitaminų visiems metams. Vitaminų organizmas nekaupia atsargoms, o iš karto juos įsisavina, todėl nuolat reikia rūpintis, kad jų netrūktų.
  • Vartokite daugiau vitamino A ir C. Galima naudoti polivitaminų kompleksus, per daug nebus.

Taisyklė Nr.4. Aktyviau, dar aktyviau!

Jei darbingumo pamažėjimas įneša nepageidaujamų pokyčių į gyvenimą, pabandykite vartoti gamtinius stimuliatorius: žolelių arbatą, fitobalzamus, kininį citrinvytį, erškėčių nuovirą ar eleuterokoko užpilą. Dėl tų pačių priežasčių dauguma vartoja stiprią arbatą ar kavą. Tikrai šie gėrimai tonizuoja. Svarbiausia – nepiktnaudžiauti jais. Žinoma, kad juodasis šokoladas skatina seratonino (laimės hormono) išsiskyrimą, vadinasi kelia nuotaiką. Vidinę šilumą gerai palaiko imbieras. Amerikos mokslininkai mano, kad tonizuoja ir nuotaiką kelia grietininiai ledai.

Taisyklė Nr. 5. Dovanokime sau grožį!

  • Skaitykite knygas, klausykitės muzikos, žiūrėkite filmus. Leiskite paišlaidauti knygynuose ir muzikos įrašų parduotuvėse. Tai galingas vaistas nuo depresijos.
  • Eikite į muziejus ir parodas, jie išjudina užsistovėjusius jausmus ir emocijas.
  • Pilkas dienas reikia nuspalvinti ryškiomis spalvomis. Gydymas spalvomis – moksliškai patvirtintas faktas. Šaltuoju metų laiku labai naudinga raudona spalva. Ji greitina širdies plakimą ir kelia temperatūrą. Geltona spalva stimuliuoja mąstymą ir kūrybiškumą. Ji padeda nuimti stresą ir skaidrina sąmonę. Mėlyna spalva ramina, kuria atsipalaidavimo ir komforto jausmą. Nusipirkite ryškią striukę, kepurę ar šaliką. Jei tarnyboje turite nešioti griežtą tamsią aprangą, per išeigines puoškitės ryškiais puošniais rūbais.

 Taisyklė Nr. 6. Bendraukite!

Neužsidarykite savyje, bendraukite su draugais, giminaičiais, eikite į svečius, kvieskite svečius pas save. Vienatvė didelėmis dozėmis engia sielą.

 Taisyklė Nr.7. Numatykite tikslus.

Yra užsiėmimų, kurie jums teikia ypatingą malonumą. Pokalbis telefonu, knygos ar žurnalo skaitymas, kinas, muzika, susitikimas su artimaisiais ir draugais, vaikščiojimas po parduotuves, lankymasis grožio salonuose, skanus užkandis… Per dieną orientuokitės į artėjantį malonumą. Tada ir darbas eis lengviau ir nuotaika pakils. Laukiant trokštamų dalykų liūdėti neįmanoma.

 Žinokite, kad pirmasis blogos nuotaikos priešas yra viskas, kas teikia jums malonumą. Leiskite sau daugiau malonių dalykų ir jokia depresija jūsų neįveiks.

 

http://www.greenmama.ru/