• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Kur Mokytojas Dabar?

Planetos šiandien

Audio įrašai

2022.10.10
Ришон-ле-Цион
Обсуждение практик. Обмен качествами. Распределение плазмы
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Плазменные практики. Экспертная чувствительность. Творческая деятельность
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Поэтапные действия на площадке

Projektas GYVENTI GERA

Respublikinė Jogos Mokykla   
Facebook/RJM    Youtube/RJM   Instagram/RJM

Lietuva: Žiemos Seminaras – 5 diena, Budraičiai

Vakar prie seminaro prisijungė apie 20 naujų žmonių, atvykusių iš Izraelio. Šįkart turime rekordinį – 24 svečių iš Izraelio skaičių. Todėl atvykus dideliam skaičiui mokinių, kartojome vakar dienos praktiką, pagal tas pačias taisykles, tose pačiose komandose. Žaidėme net 4 valandas!
Komandoms užduotys buvo gana elementarios – skaičiuoti baltus kamuoliukus nuo 0 iki 54, išmetant juos ties pirmuoju takto ritmu. Įvykdžius tris kartus užduotį, jos buvo sunkinamos, pridedant papildomų baltų, o vėliau ir juodų kamuoliukų skaičių. Žaidėme iki tol, kol visos komandos ėmė sunkiai pasiekti savo tikslus, t.y. kol jau žaisti tapo sunkoka.

Aptariant praktiką, Mokytojas akcentavo, jog šiuo žaidimu mokomės elementarių gyvenimo taisyklių – mokomės gyventi sistematizuotame, struktūrizuotame, pagal taisykles veikiančiame pasaulyje. O tai, pasirodo ne visad lengva. Nėra lengva ne tik klausyti muziką, skaičiuoti rezultatą ar pagauti kamuoliuką – sunku laikytis užduotų taisyklių rinkinio. Taigi Mokytojas akcentavo, jog taisyklės žaidimui yra tokios pačios svarbios kaip ir dėsniai, įstatymai, papročiai mūsų gyvenimuose. Jei gyventume laikydamiesi visų dėsnių, mažiau klystume. Jei neklystume – būtume sėkmingi, laimingi ir pasiektume puikių asmeninių ir bendrų sistemai rezultatų.

Prasidėjus paskaitoms Mokytojas kalbėjo apie proto „judėjimą“ iš praeities į dabartį. Pvz.: žmogus prisimena tai, kas vyko praeityje ir sieja tuos įvykius su dabartimi, juos išgyvena savo dabartyje. Puiku, jeigu tai malonūs praeities įvykiai. Tačiau įvykus nelaimėms ar traumoms, žmonės neretai „užstringa“ ties traumuojančia praeitimi ir joje ilgą laiką gyvena, taip iš esmės griaudami savo dabartį. Tokiais atvejais žmogus turėtų arba pats arba su kitų pagalba „išvesti“ savo protą iš traumuojančių praeities įvykių į realią dabartį, kurioje gali ir turi gyventi toliau. Kad protą vesti, reikia žinoti, kur konkretus protas gali judėti – kokiomis asociacijomis, sąvokomis ir pan. Metaforiškai tariant, žmogaus protas – tarsi traukinys, judantis tik konkrečiais jam pritaikytais bėgiais. Tačiau žmonių protai yra skirtingų rūšių ir kiekvienas jų turi savus „bėgius“. Todėl mūsų mokykloje jau septynerius metus beveik kiekvieno užsiėmimo metu dirbama su atskirų pavienių protų „žemėlapiais“, nustatinėjant kaip jie elgiasi vienose ir kitose situacijose – ir atitinkamai ieškant „bėgių“, kuriais vieni ar kiti proto tipai juda konkrečiose situacijose.

Po paskaitos vyko Mokytojo vedama praktika, kurios metu būtent ir buvo dirbama su žmogaus proto vedimu iš praeities į dabartį…

Straipsnį paruošė RJM Komanda