• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Kur Mokytojas Dabar?

Planetos šiandien

Audio įrašai

2022.10.10
Ришон-ле-Цион
Обсуждение практик. Обмен качествами. Распределение плазмы
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Плазменные практики. Экспертная чувствительность. Творческая деятельность
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Поэтапные действия на площадке

Projektas GYVENTI GERA

Respublikinė Jogos Mokykla   
Facebook/RJM    Youtube/RJM   Instagram/RJM

RaZOOMnas teatras lietuvių kalba. 1 sezonas. Įspūdžiai.

Kalba – tai dovana.

Lietuvių patarlė sako, jog “tylėjimas – auksas”, tačiau Dievas (Visatos Kūrėjas), tverdamas šį pasaulį, dėl jam vienam težinomos priežasties vis dėlto padovanojo Žmogui balsą. Ir sukūrė beveik septynis tūkstančius kalbų, iš kurių daugiau nei pusė išliko gyvos iki šių dienų.

Kalba, pasak Mokytojo – tai veiksmas. Aukšto lygio veiksmas, tarsi trečioji ranka. Tai – subtilus instrumentas, leidžiantis bendrauti, keistis informacija, daryti įtaką, kurti ir veikti. Gebėjimas meistriškai valdyti šį instrumentą – išugdomas. Mokyklos nuotoliniai teatro užsiėmimai – vieta, kur galime to mokytis.

Kiekvieną sekmadienio popietę teatras lietuvių kalba įžengia į Jūsų namus. Antradienio ir penktadienio vakarais – užsiėmimai rusų kalba. Ne naujokams. Izraeliečiai –  teatro grupės senbuviai, pirmeiviai, “irkluoja abiem rankom”. Du užsiėmimai per savaitę! Jų “kamerinis teatras” tiek paaugo, kad jau turi ir būrelį pradedantiesiems, pirmadieniais!

Mes visi žinome – “pirmiau buvo Žodis”. Teisingai ištartas žodis, garsas, frazė suteikia patikimą atramą minčiai, leidžia nuosekliai paaiškinti, apmąstyti, įgalina pasiekti tikslą. Siūlome paklausyti Mokytojo minčių apie kalbos struktūrinius elementus iš teatro grupės užsiėmimo lietuvių kalba:

Nuotoliniai teatro užsiėmimai  prieinami visiems RJM mokiniams. Truputėlis vaidybos niekam nepakenks, o kai kuriose situacijose tikrai pravers. Dar nebandėte? Kviečiame susipažinti iš arčiau.

Dalijamės savo pirmąja teatrinių užsiėmimų patirtimi: kas labiausiai patinka, ką duoda vaidyba teatre, kaip jaučiamės vaidindami. Kokiu vienu žodžiu apibūdintume Mokyklos teatro užsiėmimus?

Karolina: TobulėjimasTeatras man tarsi lobių skrynia. Kas kartą atrandu naujų supratimų, emocijų. Išbandau save naujuose amplua, kurie taip įtraukia, kad atrodo tai ir esi tu. Vieni personažai labiau pavyksta, kiti mažiau, tačiau tai nuostabi treniruotė protui, kūnui ir sielai. Ačiū už turiningą laiką su nuostabiais kūriniais!

Akvilė: Labiausiai patinka detaliai nagrinėti kūrinius, suprasti kiekvieno personažo logiką, išgvildenti pagrindinę mintį. Vaidyba duoda galimybę paieškoti savyje įvairių emocijų, lavinti protą, stengiantis išlaikyti dėmesį ties kiekvienu skaitomu sakiniu. Jaučiuosi įvairiai :) būna bijau, būna drąsiai bandau, kartais sunku, nes nesuprantu personažo, o kartais lengva, nes net matau kaip jis atrodo. Augimas.

Irena: Teatras suteikia galimybę nusikelti į kitas epochas, patirti įvairias emocijas ir pažinti žmogų iš skirtingų pusių.

Ingrida: Vaidyba teatre – tai galimybė tobulinti ir analizuoti savo kalbos, minties tikslumą.

Rugilė: Puiki proga bandyti sujungti emocijas ir protą, mokytis teksto logikos.

Jolanta: Marsas, darau, ko gyvenime nesu dariusi.

Jūratė: Teatras – tai svarbi, įdomi, spalvinga, nepakartojama, paslaptinga, neatsiejama dalis mano gyvenimo.

Edvinas: Vaidyba teatre yra smagus laiko leidimas. O be to, lavina emocinį intelektą, suteikia žvalumo. Jeigu vienu žodžiu – naudingsmagiai.

Elena: Man tai dar viena galimybė pabūti kartu su Mokytoju. Teatro užsiėmime gali pamatyt save ryškiau ir pasistengti paauginti. Verta pabandyti.

Daiva: Užsiėmimuose man patinka prasmingi susitikimai: stebėjimas, klausymas ir aktyvus praktikavimas. Tikrų tikriausia proto ir jausmų mankšta!!! Vaidyba leidžia meniniu būdu su Mokytojo priežiūra išgyventi visą spektrą jausmų, su kuriais kasdienybėje netgi netenka susidurti. Esu labai dėkinga už gaunamą patirtį teisingai dėlioti loginius ir emocinius kirčius. Sugyvinimas.

Ingrida K.: Egzaminas. Ne visada jaukiai jaučiuosi būdama dėmesio centre, bet kita vertus, iššūkių aš nebijau. Teatras – vienas iš jų. Kol kas man smagiau mokytis “už kadro”. Bet tikiu, ateis diena, kai drąsiai sakysiu eiles. Nebūtinai užsiėmimo metu. Aš pasitikiu Mokytoju ir visada laukiu mūsų teatro grupės užsiėmimų.

Giedrė: Teatre patinka kad mokausi kažko visiškai naujo. Jame aš mokausi teisingai tarti, teisingai pabrėžti, teisingai perteikti mintį. Tai sunkus ir atkaklus darbas, bet jau esu pajutusi – kai tu “pataikai”,  tave tiesiog pradeda “vežti” vaidyba. Žodis – Pamoka.

Jolita: Man teatras – tai tiesiog padidintas, sulėtintas, išryškintas, parašytas, sueiliuotas, papasakotas…  Gyvenimas. Kasdienybėje jis bėga, lekia, skuba milžiniškais žingsniais ir nėra kada sustoti ir pažiūrėti į jį iš šalies. O mūsų zoomteatre viskas kitaip, nes čia Mokytojas niekada negaili laiko ir nepavargsta aiškinti kiekvieno žodžio reikšmės ar pasakoti, kodėl skaitant reikia emociškai išryškinti sakinio pradžią ar pabaigą, kodėl čia reikia neskubėti, o ten nepadaryti jokio tarpo tarp skirtingų replikų. Kartais tas esmės suvokimas ateina ir po užsiėmimo, o varginantis, be galo ilgas kelių eilučių nagrinėjimas “pramuša stogą” supratimo ir džiaugsmo akimirkomis. Po kiekvieno užsiėmimo jaučiuosi kaip po plazminės bei struktūrinės aikštelės kartu sudėjus – protas ir emocijos verda, dažnai neleidžia užmigti iki ryto:) Kai personažas nepatinka, turi įtempti visą protą, kad suprastum jį ir jo elgesio priežastis, o jei labai patinka – turi suvaldyti emocijas, kad jos neišsiveržtų fontanais netinkamoje vietoje ir netinkamu laiku. Vis labiau suprantu, kad jokio skirtumo ar vaidini Grybų karalių ar Tartiufą – visada yra ko mokytis. Esu be galo dėkinga Mokytojui už visas pamokas, pataisymus, koregavimus ir reikalavimus “padaryti teisingai”, nes jei tobuliname save, tai tobulinam ir pasaulį aplink save, taip?

Jūsų Teatro komanda