• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Kur Mokytojas Dabar?

Planetos šiandien

Audio įrašai

2022.10.10
Ришон-ле-Цион
Обсуждение практик. Обмен качествами. Распределение плазмы
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Плазменные практики. Экспертная чувствительность. Творческая деятельность
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Поэтапные действия на площадке

Projektas GYVENTI GERA

Respublikinė Jogos Mokykla   
Facebook/RJM    Youtube/RJM   Instagram/RJM

Joga vaikams

Dabar jau pakankamai daug prirašyta apie jogą ir jos naudą, bet apie jogą vaikams informacijos vis dar mažoka.

Visi tėvai nori, kad jų vaikai augtų kaip sveikos ir harmoningos asmenybės. Bet tai tik bendros frazes. Ką gi reiškia – sveikas ir harmoningas vaikas? Ką mes darome, kad mūsų vaikas būtų toks?

Ar jūs kada nors susimąstėte apie tai, ką mes žinome apie Visatą vardu Vaikas? Jeigu jūs skaitote šias eilutes, vadinasi jūs jau pradėjote «suaugusį» susipažinimą su joga. Prisiminkime, kas gi yra «joga»? Sanskrite šis terminas reiškia «susiliejimą» – kūno, proto ir sielos susiliejimą (t.y., tuo pačiu metu vystomi fizinis, psichinis ir dvasinis žmogaus pradai).

Pradėję praktikuoti jogą suaugusieji paprastai pradeda matyti, kad jų kūnas, siela ir protas vystosi tolygiai, kartu. Bet kai kalbama apie vaikus, šis jų žinojimas kažkur dingsta. Mums labai svarbu, kad vaikas būtų materialiai aprūpintas (t.y., pamaitintas, aprengtas, apautas), lankytų sporto būrelius, tobulinančius fizinį kūną, užsiimtų intelektualine veikla – ir tai teisinga, nes vaikai turėtų gyventi įvairiapusišką gyvenimą. Bet apie vaiko sielą ir dvasią mes kažkodėl pamirštame, teisinamės laiko stoka ar per dideliu vaiko užimtumu.

Tai kaip mes galime padėti savo vaikams augti ir vystytis harmoningai? Ką mes, tėvai,  turėtume žinoti apie švietimą ir kada reikėtų pradėti mokyti savo atžalą?

Dar senovėje žmonės žinojo, kad vaiko auklėjimas prasideda nuo tėvų auklėjimo. Dabar ši nerašyta tiesa, deja, neteisingai pamiršta. Mes taip pat pamirštam apie tai, kad auklėjimas –  visada dvipusis procesas! Auklėdami vaikus, mes, visų pirma, auklėjam save. Joga padeda mums įsisąmoninti tai.

Taigi, kas tai yra vaikų joga? Tai nuskambės keistai, bet tai joga tėvams, kurių užduotis yra sužadinti vaikui norą praktikuoti hatha jogą. O pradėti reikia nuo savęs.

Pastaruoju metu vis dažniau galima išgirsti apie vaiko auklėjimą iki jo gimimo, kai embrionas yra dar motinos įsčiose, kai būsimas žmogutis turi glaudų fizinį bei emocinį ryšį su mama ir iš jos gali gauti bet kokią informaciją, gali net mokytis.

Naujausi tyrimai parodė, kad būsimasis kūdikis ląstelių lygyje įsirašo visą iš motinos pojūčių gaunamą informaciją, todėl nėštumo metu jai yra labai svarbu gyventi grožio, laimės, džiaugsmo būsenoje ir vengti neigiamų emocijų bei išgyvenimų. Būdamas įsčiose vaikas reaguoja į išorės garsus (artimų žmonių balsus, muziką ir t.t.), į prisilietimus prie pilvo, jis net bando bendrauti … Žinant tai, galima nuspėti, kada reikia pradėti auklėti vaiką. Daugelyje tautų vaisiaus auklėjimas iki gimimo buvo ir vis dar tebėra praktikuojamas.

Beveik visų esamų švietimo sistemų problema yra tai, kad jų tikslai nukreipti ne į harmoningą vaiko vystimąsi, o į tai, kaip “įkalti” į jį žinias (dauguma jų jam bus net nereikalingos), padaryti jį paklusnų tėvams, mokytojams, t.y., suaugusiems, o tai įvyksta, kai sulaužoma vaiko asmenybė. Pedagogikoje svarbiausia – išsilavinusio (siaurąja prasme) žmogaus auklėjimas. Dabartinė švietimo sistema mažai ką tenkina, nes prieštarauja gamtos dėsniams. O tai naikina vaiko kūrybinį potencialą, vaikas praranda vidinę harmoniją, gebėjimą džiaugtis ir švęsti gyvenimą. Beveik viskas mūsų visuomenėje grindžiama baime, pykčiu ir kančiomis. Taip patogiau manipuliuoti vaikais, kurie vėliau taps suaugusiais.

Taigi, jei norite, kad jūsų vaikas vystytųsi harmoningai, nedėkite ypatingai daug vilčių į vaikų darželį, mokyklą ir t.t. Geriau užsiimkite tuo patys. Tėvai turėtų rodyti kūrybišką atkaklumą ieškant priimtinesnių mūsų protėvių žinių, perduodamų iš kartos į kartą. Jie gyveno harmonijoje su Gamtos ir Kosmoso dėsniais ir naudojosi įgimta intuicija. Šių žinių galima rasti knygose apie jogą, Vedų literatūroje, kai kurių šiuolaikinių autorių, kurie dalyvauja senovės raštų paieškose ir tyrimuose, knygose. Yra nuostabi knyga A.Bokatova ir S. Sergejeva «Vaikų joga», Deepak Chopra knygų, o taip pat literatūros apie Indigo vaikus.

Beje, trumpai apie Indigo vaikus …
Net gydytojai padarė išvadą, kad mūsų visuomenėje pradėjo gimti «kitokie» vaikai, kuriems yra visiškai nepriimtina nei mūsų švietimo ir mokymo sistema, nei mūsų elgesio visuomenėje taisyklės bei tarpusavio bendravimas. Net mūsų tradicinė mityba daugumai jų yra netinkama. Ir jų hiperaktyvumas arba, atvirkščiai, pernelyg didelis flegmatiškumas daugelį tėvų, gydytojų ir ypač mokytojus tiesiog veda iš proto. Juk būtent mokytojai nenori sutikti su tuo, kad vaikai jau yra kitokie ir jų atsiranda vis daugiau ir daugiau.

Ir ką mes darome, kai susiduriame su tokiais vaikais? Ogi tą patį, kaip ir visada… Baudžiam už nepaklusnumą, vedam pas psichiatrą, girdom vaistais, t.y., nuo vaikystės laužom jų psichiką, stabdome bet kokią kūrybinę asmenybės saviraišką. Bet juk galime prisipažinti sau: «Taip, jie ne tokie kaip mes» ir pradėti, pradžiai, tiesiog stebėti juos, ieškoti naujos, kitokios informacijos apie tai (juk ši informacija jau seniai yra).

Protingi, savo atžalą mylintys tėveliai intuityviai jaučia, kad tikrasis auklėjimas, mokymas neįmanomas be mūsų pačių auklėjimo ir lavinimo!!! Dar kartą noriu priminti, kad auklėjimas ir mokymas – procesas visada dvipusis. Net senovėje žmonės žinojo ir sakė, kad vaikai – Dievo mums duoti Mokytojai. Apie tai mes ir pamiršome. Gal jau atėjo laikas prisiminti?

Tai kas gi galų gale yra joga vaikams, ir kam ji reikalinga? O tai ir yra kūrybingos, visais atžvilgiais sveikos, laisvos asmenybės auklėjimas ne tik tėčių bei mamų džiaugsmui, bet ir visų kitų!

Respublikinės jogos mokyklos kai kurių miestų filialuose veikia vaikų žaidiminės jogos grupės. Užsiėmimai grupėse vyksta kompleksiškai, žaidimų forma. Vaikams siūlomi judrūs žaidimai, kurie padeda mažinti hiperaktyvumą ir su juo susijusį stresą. Taip pat žaidžiami mokomieji žaidimai, lavinantys intelektą, sumanumą, įžvalgą ir t.t. Vedamos įvairios praktikos, vystančios kūrybingumą, grožio suvokimą. Asanos ir pranajama tinkamai vysto vaiko kūną, balansuoja visų vidaus organų ir sistemų darbą, stiprina imuninę sistemą. Vaikai mažiau serga, išmoksta atsipalaiduoti, pagerėja jų atmintis ir koncentracija. Bet svarbiausia yra tai, kad vaikai mokosi draugiško tarpusavio bendravimo: gerbti kitokią nuomonę, konfliktus spręsti taikiai, neleisti santykiams tapti konfliktiškais. Galima ilgai vardinti šių kompleksinių užsiėmimų privalumus, bet geriausia, turbūt, išbandyti. Tik reikia atsiminti, kad norint pasiekti tam tikrų rezultatų šiuose užsiėmimuose (kaip ir visur), reikalingas reguliarumas: vaikas turi ne tik reguliariai lankyti savaitinius užsiėmimus, bet ir bent 2-3 kartus per savaitę dirbti namie. O tai labiausiai priklauso nuo tėvelių. Ne kiekvienas vaikas supranta, ko jam reikia dabar ir ko reikės ateityje. Vaikai dažnai randa ir kitų interesų, kurie ne visada eina jiems į gerą. Štai kur jums, tėveliams ir mamytėms, reikia parodyti savo tėvišką meilę ir rūpestį, paaiškinti, o svarbiausia, savo pavyzdžiu parodyti vaikui, kas jam ir jums naudinga, o kas ne. Ir jei į tai atsižvelgsite kūrybingai, neįprastai … jums garantuotas nuostabus rezultatas!

Kiekvieną vasarą mes organizuojame dviejų savaičių Vaikų žaidiminės jogos stovyklą. Stovyklos vyksta lauke, kur sąlygos yra labai artimos natūralioms (galima sakyti, laukinėms). Mes gyvename palapinėse, maistą ant laužo ruošia patys vaikai (žinoma, prižiūrimi budinčiojo vadovo), malkomis bei vandeniu vaikai rūpinasi irgi patys, ir savim jie taip pat rūpinasi patys. Gyvenimas stovykloje remiasi komunos principu: mes visi – viena didelė šeima. Vyresnieji prižiūri mažuosius, mažieji mokosi savarankiškumo, ir visa veikla stovykloje atliekama kartu. Stovyklos šūkis: “Vienas už visus ir visi už vieną”.

Kartu mes pasirenkame ir stovyklos pavadinimą, rengiam ir vedam įvairius žaidimus bei pramogas, dažnai einam į žygius (dieninius, naktinius). Tokių žygių tikslas: maksimaliai priartinti vaiką prie Gamtos, suprasti ją, norėti bei gebėti rūpintis ja, būti jos dalimi. Apskritai, gyvenam linksmai ir draugiškai! Mums, suaugusiems, yra ko mokytis iš savo vaikų ir mes siūlome tėveliams pasiūlyti savo vaikams įsijungti į Respublikinės jogos mokyklos vaikų žaidiminės jogos užsiėmimus, kurie vyksta mokslo metais savaitinių užsiėmimų forma, o vasarą mes kviečiame Jus į dviejų savaičių stovyklą gamtoje.

Tamara Fateičeva