Klaipėda su džiaugsmu pasitiko „Protoplazmonešį“ atkeliavusį iš Panevėžio. Kalendorinei žiemai prasidėjus, bet nesulaukus sniego, mes susirinkome sniego baltumo salėje, kurios fone puikiai matosi garuojanti “protoplazma”, kurią išleidžia intensyviai dirbantys „protoplazmoidai“. Tokiu būdu įsigreitėja ir lekia į priekį mūsų „protoplazmovežis”.
Vertimas:
“Klaipėda su džiaugsmu pasitiko Mokytoją atkeliavusį iš Panevėžio. Kalendorinei žiemai prasidėjus, bet nesulaukus sniego, mes susirinkome sniego baltumo salėje, kurios fone puikiai matosi kaip intensyviai mąstantys žmonės prakaituodami stengiasi generuoti tam tikros rūšies energiją. Tokiu būdu įsigreitėja ir lekia į priekį mūsų Proto Plazminių kursų garvežys.”
Tikimės, kad daugumai iš jūsų neprireikė vertimo :) O jei prireikė, tada Jums būtinai reikia prisijungti prie mūsų ir nepraleisti progos susipažinti su naujais terminais ir praplėsti savo akiratį!
Taigi, susirinkusius būsimus “protoplazmoidus” Mokytojas paprašė prisistatyti. Jis juokaudamas suabejojo vieno iš mokinių vardu, ar tikrai toks vardas jam tinka ir pasiūlė kitą :) Tęsiant Mokytojo žaidimą, Jelena sakė, kad ji, tikriausiai, labiau panaši į Eleną, o Mokytojas pridūrė-ir į Svetlaną, Lukas sakė manąs, kad panašus į Tomą ar į Matą, užtat Tomas nesuabejojo, kad jo vardas jam tinka :) Mokytojas labai norėjo išgirsti naujokus, pasirodo, svarbiausia, kaip Jis sakė, ne prisistatymas, bet pats balsas. Mat žmogus gali „pasislėpti už kaukės ar sienos“, bet ko jis negali pakeisti- tai balso, kuris patekdamas į kito žmogaus vidų, priverčia vibruoti subtiliuosius kūnus. Tokiu būdu galima pajausti pašnekovą.
Po to atėjo metas klausimams. Jelena įgarsino vieno iš Vilniaus skaitytojo atsiųstą laišką, kuriame jis teiravosi, kaip reikia susikurti ir išlaikyti motyvaciją, reikalingą atlikti ilgai trunkančiam veiksmui, kai tas veiksmas neužsuka pakankamai skorpiono (noro, aistros). Mokytojas atsakė, kad be skorpiono neįjungsi vidinės motyvacijos, kad reikia daryti tai kas patinka. Arba reikia gauti išorinę motyvaciją, „užsikrėsti“ nuo kitų, kad veiklą norėtųsi tęsti iki užsibrėžto tikslo. Pats tikslo siekimas jau motyvuoja. Pvz., vaiką motyvuoja ne pati muzika, o dviratis, kurį pažadėjo jam tėvai už gerą mokslą. Ir muzika čia- tik priemonė tikslui pasiekti. Tačiau, ar tikrai reikia versti vaiką daryti tai, kas jam nepatinka? Taip, tai mokina žmogų siekti tikslų ir dirbti, bet ar tai padės jam atrasti SAVO veiklą? Mokykloje dauguma vaikų mokosi per pertraukėles, o per pamokas tik jos ir laukia. Yra apie ką susimąstyti…
Nuo tokios rimtos temos perėjome prie linksmos praktikos. Pasidalinę į kelis ratukus, mėtėme baltus ir juodus kamuoliukus ir skaičiavome iki 54 ir atgal. Atrodo paprasta. O jei pridėti ritmizuotą skaičių tarimą? O jei pereiti iš aktyvaus prie pasyvaus kamuoliuko skaičiavimo? Patikėkite, mūsų smegenys tikrai garavo, bet buvo gera ir smagu.
Likus pusvalandžiui iki užsiėmimo pabaigos užduotis pasikeitė ir visi žaidėjai susėdo ant kilimėlių savo ratukuose. Tada prasidėjo kitas protoplazmos gaminimo etapas: mes kūrėme asociacijas, po to- metaforas, o vėliausiai- viską kartu. Pasirodo, žarnynas ne taip toli nuo sparnų. Kaip taip? Visi atsakymai laukia jūsų Proto Plazminiame kurse :)
Pabaigai, Mokytojas davė mums namų darbus: suformuluoti, o geriausia, užsirašyti šiandienos užsiėmimo esenciją, pačius ryškiausius šio užsiėmimo momentus. Ir patarė neatidėlioti, neleisti sukauptai proto energijai išsisklaidyti ir nutekėti įprastais takeliais.
Straipsnį paruošė RJM Komanda