• Guru

    Ar nori gauti Mokytojo dienos užduotį ?

Kraunasi ... Kraunasi ...

Kur Mokytojas Dabar?

Planetos šiandien

Audio įrašai

2022.10.10
Ришон-ле-Цион
Обсуждение практик. Обмен качествами. Распределение плазмы
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Плазменные практики. Экспертная чувствительность. Творческая деятельность
2022.10.09
Ришон-ле-Цион
Поэтапные действия на площадке

Projektas GYVENTI GERA

Respublikinė Jogos Mokykla   
Facebook/RJM    Youtube/RJM   Instagram/RJM

Lietuva: Pavasario Seminaras – 1 diena, Budraičiai

Išaušo pirmoji RJM Pavasario seminaro diena, su savimi atnešusi daug veiksmo ir netikėtų įspūdžių savo dalyviams. Dar prieš prasidedant pirmajai – seminaro atidarymo praktikai – kitaip dar vadinamai „Labas rytas“, tarp Mokytojo ir mokinių prasidėjo kalba apie klaidas, virtusi į kelias įdomias paskaitas.

Pokalbis apie klaidas prasidėjo dėl to, kad vienas iš mokinių (Edvinas), pasirodo, buvo padaręs keletą gramatinių klaidų savo parengtame rašytiniame dokumente ir niekaip nenorėjo šių klaidų pripažinti ir ištaisyti, teigdamas jog jos esančios neesminės, menkos ir neįtakojančios dokumento turinio. Tuo tarpu šią klaidą pastebėjusios (mergelės zodiako ženklo) seminaro dalyvės tikino, jog klaida esant baisi ir akį rėžianti…  Mokytojas labai susidomėjo kilusiu ginču ir pradėjęs apie tai pirmąją Seminaro paskaitą, kalbėjo, jog aptikti ir ištaisyti aptiktą klaidą (bet kokio pobūdžio) yra bazinė žmogaus intelekto savybė, leidžianti jam kurti sudėtingus procesus. Šią savybę ugdant, žmogui bus lengviau kurti. O to nedarant ar neturint tokios savybės – sunku ar net neįmanoma to daryti. Tad Mokytojo kalbos įtikintas, mokinys sutiko ištaisyti savo, nors ir neesminę, tačiau visgi klaidą.

Pasibaigus šiam pokalbiui, viena mokinė paklausė Mokytojo: „O ką daryti gyvenime, kai tu pastebi kur nors klaidą, tačiau šalia nėra Mokytojo, kuris išmintingai patartų suklydusiam žmogui kaip pasitaisyti, tokiu būdu išvengiant konflikto“. Mokytojas atsakė, jog gyvenime taip pat kaip ir seminare – kiekvienas turime autoritetų ir žmonių, kurių nuomonės klausome (tik galbūt ne visuomet juos vadiname mokytojais). Mokytojas pabrėžė, jog pastebėjus žmogaus atliktą klaidą, reikia apie ją žmogui tiesiog pranešti, nesistengiant žmogaus versti ją ištaisyti ar pačiam imtis iniciatyvos ją taisant. Mat nebūdami kito žmogaus mokytoju ar autoritetu, neturime teisės jo mokyti, taisyti ar net neprašomi patarinėti. Toks elgesys būtų didžiulė klaida.

Kalbos apie klaidingą elgesį nukrypo į pokalbį apie santykius tarp sutuoktinių bei tėvų ir vaikų. Mokytojas teigė, jog lygiai taip pat, kaip protas turi aptikti klaidą, taip ir tėvai turi „aptikti“ ir suprasti savo vaikus, o sutuoktiniai – vieni kitus. Mat vaikai, kaip ir visi suaugę žmonės, yra labai skirtingi. Tad tėvai, siekdami auginti sėkmingus vaikus, turi sukurti sąlygas ir skatinti vaikus tuose dalykuose, kurie vaikams yra įdomūs ir atitinkamai – neversti vaikų daryti to, kas jiems yra svetima, nepriimtina, neįdomu, nesinori. Pvz., vieni žmonės mėgsta tvarkytis, o kiti ne. Todėl ir šeimose pasitaiko, jog vieni nariai dažniau kalba apie tvarkymąsi nei kiti. Esant tokiai situacijai, Mokytojas siūlė neversti kitų žmonių (o ypač vaikų) daryti to, ko jie nenori. Nes įpratus daryti tai, ko nemėgsti, vėliau tampa sunku atskirti mėgstamus dalykus nuo nemėgstamų. O vaikams tai reiškia, jog užaugę jie gali turėti rimtų problemų rinkdamiesi savo gyvenimo veiklas.

 

Po atidarymo praktikos, kaip reta, Mokytojas pakvietė ne miegoti, o susirinkti salėje į jo vedamą praktiką, kuri tęsėsi iki paryčių. Taip taip – turiningai ir iškalbingai – prasidėjo 2019 metų RJM pavasario seminaras…

 

Straipsnio tekstas / Edvinas

Nuotraukos / Dovilė